25 Şubat 2017 Cumartesi

BootCamp mi ? Parallels mi ?

BootCamp mi ? Parallels mi ?

Merhaba arkadaşlar, uzun bir aradan sonra tekrar paylaşımlarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Bugün sizlere, en çok sorulan sorulardan bir tanesini cevaplamaya çalışacağım.

Başlıktan da anlaşıldığı üzere bu soru eminim sizin de kafanızı kurcalamaktadır. Daha fazla lafı uzatmadan deneyimlerimi size aktarmak istiyorum.



Tam anlamıyla kesin bir sonuca ulaştım denilemez, bunun sebebi ise belirli aralıklarla çalışma alanımı değiştirmemdir. Tabi bunun bir çok sebebi var.

Öncelikle şunu belirtmek isterim, Windows ve Mac OS sistemlerini parçalı olarak kullanıyorum. Genelde gündelik işler için Mac ve çalışmak için Windows kullanıyorum. Hal böyle olunca ve BootCamp kullanıyorsanız kullandığınız ortak uygulamaları her sisteme özel olarak yüklemek zorundasınız.

Örneğin bilgisayarınızda muhtemelen iki tane Microsoft Office olacaktır, ayrıca iki tane Chrome, Mozilla, Spotify, uTorrent vb. Bir yerde yaptığınız değişikliği örneğin şifre değişikliğini diğer sistemde de yapmak zorundasınız. Bu durum hali hazırda kısıtlı olan SSD' yi iyice kısıtlı hale getirecek ve sonunda hiç yeriniz kalmayacaktır. Bu duruma çözümler üretebilirsiniz fakat muhtemelen daha pahalı ve zahmetli olacaktır.

 Eğer benim gibi her iki sistemi de sürekli kullanmak, yorulmamak ve çok fazla para harcamamak istiyorsanız BootCamp' ten vazgeçmeniz ve sanal makine uygulaması olan Parallels' e yönelmeniz gerekiyor ( tabi artıları ve eksileri konuştuktan sonra ).

BootCamp' ten vazgeçtiğinizde kaybedecekleriniz;
  • Ram' in tam kapasitesi, ( artık sistemde bulunan tüm Ram i Windows' a adayamazsınız),
  • İşlemci performansı,
  • Ekran kartı performansı,
  • Oyunlar (Windows üzerinde oynadığınız oyunlara veda etmeniz gerekiyor, ben öyle yaptım)
  • Windows 10 ( Neden derseniz; Windows 8.1' i sanal makine üzerinde daha performanslı buluyorum)
Listeye birsürü madde ekleyebilirim fakat şimdilik bunlarla yetinip kazanacaklarımıza değiniyorum.

BootCamp' ten vazgeçtiğinizde kazancaklarınız;
  • Aynı anda iki işletim sistemi kullanmak ve MacOs' un tüm özellikleri,
  • SSD üzerinde kocaman bir alan,
  • Time Machine yedeklemesi (Ayarlamadıysanız derhal Time machine kullanmaya başlayın - kullanım klavuzu yayınlayacağım takip edebilirsiniz),
  •  Zaman!
Sanırım listenin en ilgi çekici maddesi "Zaman" dır. Evet doğru duydunuz, sistemler arası geçiş yaparken ve uygulama kurumlumlarıyla zaman kaybetmeyeceksiniz. En güzeli de Time Machine kullandığınız için hep felaket planınız hazır olacak.

Bu noktada benim tercihim BootCamp' ten vazgeçmek oldu. Evet geçiş bir hayli zor oldu çünkü dosyaları gerekli uygulamaları ve SQL Server' i taşımak biraz zaman aldı fakat sonunda iyiki de geçmişim dedim.

Parallels ve VMWare arasında bir tercih yapmam gerekiyordu ve daha önceki tecrübelerime dayanarak Parallels dedim, VMWare' in Fusion 7 adlı versiyonuna sahibim ve nedense sanal makine üzerinde usb portlarıyla alakalı sorunlar çıkarmakta. Harici diskleri taktığınızda görmemekte ve Mac ile Windows arasında arafta kalmaktadır. Bu gibi sebeplerden dolayı Parallels kullanmayı tercih ettim.

Biraz da şanslıydım kör bir atış yaptığımın farkındayım. Gel gör ki tam isabet oldu diyebilirim. Yaklaşık iki aydır Parallels ile Windows 8.1 kullanıyorum ve harika diyebileceğim bir performans sergiliyor.

Performanstan kastım 2 çekirdekli 4 GB Ram li bir bilgisayardan bahsediyorum. Üzerinde Visual Studio, SQL Server ve Chrome barındıran (ekstra olarak Notepad++ ve Devexpress). Bunun en büyük sebebi tabki de SSD kullanıyor olmam. Performansa bakacak olursak,

Aşağıda kullanım sırasında sürekli takıntılı davrandığım ve günlük hayatta performansı ciddi etkileyecek kısımlara değindim;
  • WPF uygulamalarını sorunsuz tasarlayıp build edebildim, 
  • Çok katmanlı kallavi bir web projesini (330 mb)  30 saniye civarında re-build edebildim,
  • Buil sırasında aldığım sıcaklıklar ( VS Build sırasında 65 derece - normalde 40 derece; Fan 2000 RPM)
Kısaca yaptığım değişiklikten memnun kaldım ve ender bir durum olarak gelen gideni aratmadı. Şunu belirtmek isterim ki Parallels üzerinde kurduğunuz işletim sistemi ilk başta çok performans vermemekte. Bir iki ayarlama ile ideal kıvama getirmeniz gerekiyor. Bu ideal kıvamı da bir sonraki yazımda sizlerle paylaşacağım. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder